24 Nisan 2019 Çarşamba

Kevser Suresi'nin Havası


Kevser Suresi'nin Havası
Bolluk, bereket ,şifa ve Rahmet dolar taşar.
Dua ve ibadet dahi kendini sevdirerek kolaylaştırır..



el-Kevser
SÛRE-İ CELîLESİ

Mekkî (Mekke-i Mükerreme döneminde inmiş)dir. 3 ayettir.
Rahmân ve Rahîm olan Allâh’ın ismiyle!

 بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ
اِنَّٓا اَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَۜ ﴿ ١ ﴾ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْۜ ﴿ ٢ ﴾ اِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْاَبْتَرُ ﴿ ٣

 Okunuşu: İnnâ a'taynâkelkevser. Fesalli lirabbike venhar. İnne şânieke huvel'ebter.

1  Muhakkak Biz; Kevser’i sana Biz verdik!
“Kevser” kelimesi; aslında “Bolca hayır” anlamındaysa da, burada; ilim, amel, iki cihan şerefi, Kur’ân-ı Kerîm, peygamberlik, hikmet, ümmetinin çokluğu gibi manalarla tefsir edilmiştir. Rasûlûllâh (Salâllâhu Aleyhi ve Sellem)`e “Kevser” sorulduğunda: “Allâh’ın cennette bana vermiş olduğu bir nehirdir ki; sütten beyaz, baldan tatlı, kardan soğuk ve köpükten yumuşaktır. Kenarları altından olup, yatağı inci ve yakuttur, toprağı miskten daha hoş kokuludur, kâseleri ise göğün yıldızları kadar çoktur. Ondan bir kere içen artık ebediyyen susamayacaktır!” buyurmuştur. Bazı hadîslerde ise Kevser’in, mahşerde sırattan önce uğranacak olan bir havuz olduğu rivayeti mevcuttur ki, Kadî İyâz’ın beyanı vechile; biri sırattan önce, diğeri ise sırattan sonra olmak üzere Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`e ait iki havuz mevcut olup, ikisine de Kevser ismi verilmiştir. (Beyzâvî, Nesefî, Hâzin, Âlûsî)
2  Öyleyse Rabbin için namaz kıl ve (putları adına kurban kesenlere muhalefet olmak üzere sadece Allâh-u Te`âlâ’nın rızası için O’nun adıyla) kurban kes (de, muhtaçları kovanların aksine sen kurban etlerini yok sullara dağıt)!
3  Şüphesiz sana kızan kimse; bütün hayırlardan kesilmiş olanın ta kendisi ancak odur!
Mekke döneminde Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`in ilk çocuğu olan Kasım iki yaşında vefat edince, müşriklerden Âs ibni Vâil, Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`e; “Nesli yaşamayan kişi” anlamına gelen “Ebter” vasfını yakıştırdı. Bunun üzerine bu âyet-i kerîme inerek, Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`in kıyâmete kadar gelecek tüm müminlerin babası olduğunu, bu itibarla anısının sonsuza kadar yaşayacağını, ayrıca bütün minberlerde, ezanlarda, ikametlerde ve her âlimin dilinde, Allâh-u Te`âlâ’dan sonra ikinci olarak onun zikredileceğini açıklamıştır.
 Günde 11 okunur.


Kaynak : Alıntı

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder