15 Mayıs 2021 Cumartesi

İSM-İ AZAM DUASI

 

Allah‘ın en büyük ismi. Bir kısım bilginler, özellikle mutasavvıflar tarafından varlığı kabul edilir. Bu bilginlerin ve mutasavvıfların inancına göre İsm-i Azâm, halk tarafından bilinemez, yalnız peygamberler ve velilerce bilinebilir. İsm-i a’zâm ile yapılan tüm dualar kabul edilir, tüm istekler yerine getirilir. Bu ismi bilenler, olağanüstü işler yapabilirler. Meselâ Kur’an’da Hz. Süleyman kıssasında geçen ve “yanında Kitap’tan bir ilim bulunan kimse” olarak nitelenen kişi, Belkıs’ın tahtını İsm-i a’zam sayesinde göz açık kapayıncaya kadar geçen bir süre içinde getirmiştir (en-Neml, 27/40). Gerçekte Allah’ın hangi isminin İsm-i a’zâm olduğu, böyle bir ismin bulunup bulunmadığı tartışma konusudur.

İbn Kesir’in Şehr b. Havşeb Esma binti Yezid b. el-Seken’den aktardığı bir hadise göre, Allah’ın İsm-i a’zam’ı, “İlahınız bir tek ilâhtır. O’ndan başka ilah yoktur, O Rahman’dır, Rahim’dir” (el-Bakara, 2/163) ve 

Elif, lam, mim. Allah ki, O’ndan başka ilah yoktur, daima diridir ve (yarattıklarını) koruyup yöneticidir” (Âlu İmrân, 3/ 1-2) anlamındaki ayetlerde bulunmaktadır (Nakleden Saîd Havva, el-Esas fi’t-Tefsir, I, 288).

Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır’ın TirmiZi, Ebû Dâvud ve Nesâî’den aldığı bir hadise göre namaz kılan birisinin “Allahümme inni es’elüke bienne leke’l-hamdü la ilahe illa ente’l Mennân Bediü’s-semâvat ve’l-ard Zü’l-celali ve’l-ikrâm ya Hay ya Kayyum” diye dua ettiğini duyan Resulullah, “Biliyor musunuz ne ile dua etti?”diye sormuş, ashabın “Allah ve Rasûlü bilir” demeleri üzerine, “Nefsim kudret elinde bulunan Zat-ı Ecell’e yemin ederim ki, Allah’a en büyük ismi (ism-i a’zâm) ile dua etti. O ism-i a’zâm ki, onunla çağırıldığı vakit icabet buyurur ve onunla istenildiği vakit verir” (Hamdi Yazır, Hak Dini, Kur’an Dili, VI, 4678) buyurmuştur.

Muhammed Hamdi Yazır, yukarıda anıları el-Bakara Suresi’nin 163. ayetini yorumlarken “Hüve” kelimesinin bir zamir olmasına karşılık Allah’ın zatına delâlet eden en büyük ismi gibi olduğunu belirttikten sonra, sözü İsm-i a’zam’ın hangi isim olduğu konusuna getirerek şöyle der: “Tevhit denizine dalmış olan ehlullah’a göre bu ismin (Hüve’nin) ehemmiyeti pek büyüktür. Buna İsm-i a’zam diyenler de vardır. Maahaza, İsm-i A’zam “Allah” ism-i şerifidir diyenler çoğunluk âlimlerdir. “Hüve” ise makamı-ı tevhidde a’zamdır” (Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’an Dili, I, 562).

Fahreddin er-Râzî ise bu konudaki tartışmalara tefsîrinde daha büyük bir yer verir. Ona göre birtakım eski filozoflar, “İsim koymaktan maksat, o ismi söyleyerek müsemmayı (isimlendirilen varlığı) belirtmektir. Şayet Allah’ın zatı gereği bir ismi olmuş olsaydı, bu ismi koymaktan maksat, bu müsemmayı (varlığı) tanıtmak için o ismi başkasıyla zikretmek olurdu. İnsanlardan hiç birinin Allah’ın hususi zatını kesin olarak bilmediği ortada olunca, bu gerçeğe isim koymanın bir faydası yoktur. Bu ilâhi hakikatin bir ismi yoktur. Aksine, onun için bilginin bize bildirdiği zorunlu şeyler vardır. Bu zorunlu şeyler (levazım) şunlardır: “Allah, yok olmayan ezeli varlıktır, yokluğu kabul etmeyen vâcibu’l-vücuttur” diyerek İsm-i A’zam’ın varlığını reddetmişlerdir. Buna karşılık bir kısım bilgin ve filozoflar da, “Cenâb-ı Allah’ın kendisine yakın (mukarreb) kullarından bazısını bu hususi hakikati (yani zatını) bilebilecek bir kabiliyette yaratarak şereflendirmesi, ilahî kudrete göre imkansız değildir. Durum böyle olunca, Allah’a mahsus bu hakikate (yani zatına) bir isim koymak da imkansız değildir” diyerek İsm-i A’zâm’ın varlığını kabul etmişlerdir.

Râzî’ye göre Allah’ın zatına bir isim koymanın mümkün olması durumunda bu ismin, isimlerin en büyüğü ve bu zikrin de zikirlerin en şereflisi olduğuna kesin olarak hükmetmek farz olur. Çünkü ilmin şerefi malumun; zikrin şerefi de mezkûrun şerefi iledir. Allah’ın zatı malumat ve mezkurâtın en şereflisi olunca, O’nu bilmek, bilmelerin (ilimlerin) en şereflisi, O’nu anmak anmaların (zikirlerin) ve o isim de isimlerin en şereflisi olur. İnsanlarca çok söylenen şu sözün manası da budur: “Bir mukarreb meleğin veya peygamberin bu isme (tam bu ismin manasının kendisine tecelli ettiği bu hâl esnasında) vakıf olması halinde bütün cismânî ve ruhânî âlemlerin ona itaat etmesi tuhaf sayılmamalıdır.”

Fahruddin er-Râzî, İsm-i A’zâm’ın hangi isim olduğu konusundaki baslıca görüşleri dört maddede toparlayarak değerlendirir. Buna göre
1. İsm-i a’zam, Zül-Celal ve’l-İkram’dır. Çünkü Hz. Peygamber, “Ya Ze’l Celâl ve’l-İkrâm demeye devam edin” demiştir. Bu görüş zayıftır.
2. İsm-i A’zâm, “el-Hayyu’l-Kayyum” sözüdür. Çünkü Hz. Peygamber Ubeyy b. Ka’ab’a; “Allah’ın kitabında en büyük ayet hangisidir?” dediğinde Ubey; “Allah, kendisinden başka hiçbir ilah yoktur, Diridir, zatıyla ve kemaliyle Kaimdir…” (el-Bakara, 2/255) dedi. Bunun üzerine Hz. Peygamber, “İlim sana helal olsun ey Eba’l-Münzir!” buyurmuştur. Bu görüş de zayıftır.
3. Allah’ın bütün isimleri yüce ve takdire layıktır. Bunlardan herhangi birini daha büyük olmakla nitelemek uygun değildir. Çünkü bu, diğerlerinin noksanlıkla nitelenmesini gerektirir. Bu görüş de zayıftır.
4. İsm-i A’zam, Allah ism-i şerifidir. Doğruluk ihtimali en kuvvetli olan bu görüştür. Çünkü Allah ismi, Cenâb-ı Hakkın zatına delalet etmektedir (Fahruddin er-Râzı, et-Tefsîru’l-Kebir, l, 158-159).


İSM-İ AZAM

Lâ ilâhe illâ ente yâ hannân, yâ mennân, yâ bedias semâvâti vel ardı yâ zel celâli vel ikrâm.

Dua kitaplarında “Cuma günü hangi vakitte bu dua okunarak duada bulunulursa, maşrıkla mağrib arasında ne istenirse istensin, duası kabul olunur.” denilmektedir.

Peygamber(s.a.v) Efendimiz,bir adamın(ki bu Ebû Mûsa el-Eş’arî’dir) şöyle dua ettiğini işitince buyurdu ki:

“Canım kudret elinde olan Allah’a yemin ederim ki,bu adam Allah’tan ism-i âzamıyla istedi. O ism-i âzam ki,onunla istenildiği zaman Allah verir.Onunla dua edildiği zaman Allah ona icabet eder.”

Dua şudur:

Allâhümme innî es’elüke bi-enneke entellâhül-ehadüs-samedül-lezî lem yelid ve lem yûled ve lem yekün lehû küfüven ehad.

Anlamı:Allah’ım!Ben senin zatında,sıfatlarında ve fiillerinde tek olup benzeri ve ortağı olmayan,her şeyden müstağni olup tüm varlıkların muhtaç olduğu;doğurmayan,doğrulmayan ve hiçbir şey O’na denk olmayan Allah olduğunu itiraf ederek senden(hayır) isterim.

Rasûlullah(s.a.v) Efendimiz,bir adamın aşağıdaki duayı okuduğunu işitince buyurdu ki:

“O mağfiret edildi.O mağfiret edildi.O mağfiret edildi!”

Dua şudur:

Allâhümme innî es’elüke yâ Allâhül-ehadüs-samedül-lezî lem yelid ve lem yûled ve lem yekün lehû küfüven ehad.En teğfiralî zünûbî inneke entel-Ğafûru’r-Rahîm.

Anlamı:Ey Allah’ım,bir ve samed olan,doğurmayan ve doğurulmayan,eşi ve benzeri de olmayan Allah’ın adıyla senden istiyorum.Günahlarımı mağfiret et,sen Ğafûrsun,Rahîm’sin.

Rasûlullah(s.a.v) Efendimiz,İsm-i Azam’ın şu iki ayet olduğunu söylemiştir:

Ve ilâhüküm ilâhün vâhidün lâ ilâhe illâ hüver-Rahmânur-Rahîm.

Anlamı:İlahınız,tek olan ilahtır,ondan başka ilah yoktur.O Rahman ve Rahîm’dir.

Elif Lâm-Mîm Allâhü lâ ilâhe illâ hüvel-Hayyul-Kayyûm.

Anlamı:Elif Lâm-Mim.O Allah ki,O’ndan başka ilah yoktur.O Hayy ve Kayyûm’dur.

Rasûlullah aleyhisselam,sahabeden birinin aşağıdaki duayı okuduğunu işitince sordu:

“Bu adam neyi vesile kılarak dua ediyor,biliyor musunuz?”

Ashab-ı Kiram:”Allah ve Rasûlü daha iyi bilir.”dediler.

Peygamberimiz(s.a.v) buyurdu ki:”Nefsimi kudret elinde tutan Zât’a yemin ederim ki,o Allah’a,İsm-i Âzam’ıyla dua etti.O İsm-i Âzam ki,onunla dua edilirse Allah icabet eder,onunla istenirse Allah verir.”

O dua şudur:

Allâhümme innî es’elüke bi-enne lekel-hamdü lâ ilâhe illâ entel-Hannânül-Mennânu bedî’us-semâvâti vel-ardı yâ zel-celâli vel-ikrâm yâ Hayyu yâ Kayyûm.

Anlamı:Ey Allah’ım,hamdlerim sanadır,nimetleri veren sensin,senden başka ilah yoktur.Sen semavat ve arzın celâl ve ikrâm sahibi yaratıcısısın,Hayy ve Kayyûm’sun.Kainatı ayakta tutan hayat sahibisin.Bu isimlerini şefaatçi yaparak senden istiyorum!

DİĞER İSM-İ AZAM DUALARI

Bismillâhirrahmânirrahîm

Allâhumme innî es’eluke bienne lekel hamdu lâ ilâhe illâ entel mennânu yâ hannân * yâ mennân * yâ bedîus semâvâti vel ardi yâ zel celâli vel ikrâm * yâ hayyu yâ kayyûmu, lâ ilâhe illâ ente subhâneke innî kuntu minez zâlimin * allâhumme innî es’eluke biennî eşhedu enneke entallâhu lâ ilâhe illâ entel ehadus samedullezî lem yelid ve lem yûled ve lem yekun lehû kufuven ehad * elif lâm mîm * allâhu lâ ilâhe illâ huvel hayyul kayyûm * ve ilâhukum ilâhun vâhidun lâ ilâhe illâ huver rahmânur rahîm * yâ zel celâli vel ikrâm * yâ erhamer râhimîne, allâhumme innî es’eluke bienneke entallâhu lâ ilâhe illâ entel vahidul ehadul ferdus samedullezi lem yelid ve lem yuled ve lem yekun lehû kufuven ehad, lâ ilâhe illâhu * vahdehû lâ şerîke lehû * lehul mulku ve lehul hamdu ve huve alâ kulli şey’in kadîr * lâ ilâhe illallâhu ve lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azîm * es’eluke bismikel eazzul ecellul ekrem * rabbî rabbî rabbî yâ rabbî yâ rabbi yâ rabbî lâ ilâhe illallâhu vahdehû lâ şerîke leh * lehul mulku ve lehul hamdu ve huve alâ kulli şey’in kadîr * el hamdu lillâhi ve subhânallâhi vel hamdu lillâhi ve lâ ilâhe illallâhu vallâhu ekber ve lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azîm.


Peygamberimiz Hz. Muhammed(s.a.v)den rivayet edilmistir. Söyle buyuruyor......

-Cebrail bana dediki:“Ey Muhammed,kim ömründe bir kere bu duayi okursa,Allah´ü Teala onu,kiyamet gününde yüzü ayin ondördü gibi parlak hasreder.
Hatta bütün insanlar onu,bir peygamber veya melek sanirlar.

Ben ve sen onun kabrinin üzerinde dururuz.
Ona hesapsiz ve azapsiz,üzerine binip Cennete girmesi icin Cennetten bir Burak getirilir.
Sirat köprüsünden simsek gibi gecer.
Onun günahi denizlerden suyundan,yagmurlarin damlasindan,agaclarin yapraklarindan,kumlarin adedinden,taslardan daha fazla olsa bile,kendisine kabul olunmus(nafile)hac ve bin umre sevabi yazar.

Korkan kimse olursa,Allah onu onu korktugundan emin kilar.
Susayan kimse okursa,Allah onun susuzlugunu giderir.
Ac olan okursa,giyindirir,hasta okursa sifa verir,hastanin üzerine okunursa,hastaligindan kurtulur,dünya veyahut ahiret ihtiyaclarindan okursa Allah istedigini verir.
Bir düsmandan veya sultandan korktugu icin okursa,Allah onlarin serrinden korur ve Allah´in mahlukatindan gelecek olan tüm zarar ve eziyetleri kendisine ulasmaktan meneder.
Borclu olan okursa,Allah onu,borcunu ödemeye muvaffak kilar,hicbir kimseye muhtac olmaz.
Eger onu hasta olan yazan üzerinde tasirsa iyilesir.
Kadin tasirsa kocasi ona ikram eder.
Cinden,insden ve seytandan,sanci ve hastaliklardan emin olur.
Kayip ise ailesine sag,salim kavusur: Bu duayi okuyan icin cin, melek istigfard ederler.
Ömrü bereketli olur.
Kim bes defa bu duayi okursa Peygamber Aleyhisselami rüyasinda görür.

Ebu Bekir Siddik:“-Gece olsun gündüz olsun bu duayi okudum, Peygamber Aleyhisselam´i rüyamda gördüm.“buyurur.

Hz. Ömerde söyle buyurur:
„-Hicbir hacetim olmadi ki onun icin bu duayi okuyayim da giderilmesin.

Hz. Osman (R.A.)diyorki:“-Ben Kur´an-i Kerim´i ezberleyemezdim.

Resul´u Ekrem (s.a.v)´e Bu hususu sikayet ettim.
Bana bu duayi ögretti.
Onu okudugumda Kur´an-i Kerim´i ezberlemeyi basardim.


Hz. Ali Kerremullahü vechedü buyuruyorki:

-Ben bu duayi okudugum vakit düsmanima galebe calardim.
Kimki Fatihayi,İhlas suresini,Kafirunve Felak ve Nas suresini üc kere okuyup sonra bu duayi okursa Allah onu karsilastigi bütün varliklarin serrinden korur ve her türlü hastaliktan,her zalimin serrinden onu emin kilar ve bütün isteklerini verir.
Kim ki okudugu gibi onu yazip üzerinde tasirsa ve kim ki basinin altina koyup uyursa Allah´ü Teala o kimsenin malindan calinan ve evinden kacani geri iade eder.
Akan suya okursa su durur,yahut yanan atese okursa dag paramparca olur, Kimki iki rekat namaz kilip her rekatinda Fatiha ve bir de Ihlas okuyup selam verdikten sonra bu duayi okursa dünya ve ahirete ait ne isterse tüm istediklerine nail olur.
Bu duanin fazileti sayilmayacak kadar coktur; Dua budur.
(Nevadir´i kaylubi´den alindi)


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
La ilahe illellahül melikül hakkul mübin.
La ilahe illellahül hakemül adlül metin.
Rabbüna ve rabbü abainel evvelin.
La ilahe illa ente sübhaneke inni küntü minez zalimin.
La ilahe illellahü vehdehu la serike leh,lehül mülkü ve lehül hamdü yuhyi ve yümitü ve hüve hayyül la yemutü ebeden biyedihil hayru veileyhil masiru ve hüve ala küllü sey´in kadir.
La ilahe illellahü sükran li ni´metih.
La ilahe illellahü ikaran bi rububiyyetih.
Ve sübhanellahi tenzihen li azametih..
Es´elükellahümme bi hakkismikel mektubi ala cenahi cibrile aleyke ya rab.
Ve bihakkismikel mektubi ala cenatubi ala cenahi cibrile aleyke ya rab.
Ve bihakkismikel mektubi ala cenahi mikaile aleyke ya rab.
Ve bihakkismikel mektubi ala cebheti israfile aleyke ya rab:
Ve bihakkismikel mektubi ala keffi azraile aleyke ya rab.
Ve bi hakkismikellezi semmeyte bihi münkeran ve nekiran aleyke ya rab.
Ve bihakkismike ve esrari ibadike aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi temme bihil islamü aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi telekkahü ademü lemma hebeta minel cenneti fe nadake fe lebbeyte düaehü aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi nadake bihi sitü aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi kavveyte bihi hameletel arsi aleyke ya rab.
Ve bihakkismikelmektubi fittevrati vel incili vezzeburi vel fürkani aleyke ya rab.
Ve bihakkismikeila münteha rahmetike ala ibadike aleyke ya rab.
Ve bihakki temami kelamike aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi nadake bihi ibrahimü fecealtennara aleyhi berden ve selamen aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi nadake bihi ismailü fe necceytehü minezzebhi aleyke ya rab.
Ve bihakkismikllezi nadake bihi hudü aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi deake bihi ya´kubü fe ra.dedte aleyhi basarahu yusufe aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi nadake bihi davüdü fe cealtehü halifeten fil ardi ve elente lehül hadide fi yedihi aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi deake bihi süleymanü fe a´taytehül mülke fil ardi aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi nadake bihi eyyubü fe necceytehu minel gammillezi kane fihi aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi nadake bihi isebnü meryeme fe ahyeyte lehül mevta aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi nadake bihi musa lemma hatabeke aletturi aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi nadetke bihi asiyetümraetü fir´avne fe razaktehel cennete aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi nadake bihi benu israfile lemma cavezulbahra aleyke ya rab.
Ve bihakkismikellezi nadake bihil hidiru lemma mesa alel mai aleyke ya rab.
Ve Bihakkismikellezi nadake bihi muhammedün sallallahü aleyhi ve selleme yevmel gari fe necceytehu aleyke ya rab.
Inneke entel kerimül kebiru.
Hasbünellahü ve ni´mel vekil.
Ve la havle ve la kuvvete illa billahil aliyyil azim.
Ve sallallahü ala seyyidina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi vesellem



Hazret-i Hüseyin şöyle anlatır:
Babam, adamın bu halini görünce dayanamadı, bu kimseye bir duâyı öğretti. O kimse
bu duâyı okudu. Şifâ bulup hastalık ve sakatlıktan kurtularak, ertesi gün bizim yanımıza
hiçbir şeyi kalmamış olarak geldiğinde, sordum:
- Bu hale nasıl geldin?
- Akşam eve gittiğimde, babanızın öğrettiği duâyı okuyacaktım. O ara uykuya daldım.
Rü'yâmda, bana bir ses "Allahü teâlâ sana yetişir. Sen öyle bir duâ öğrendin ki, bu
ism-i a'zamdır. Onunla duâolunduğunda kabûl olunur, onunla istediğin verilir."
dedi.
Sevinç içinde uyandım. O arada tekrar bir ağırlık bastı, yine uyudum. Bu defa rü'yâda
Resûlullahı gördüm. Halimi kendilerine arzettim. İnci saçılan mübârek dilinden:
- Amcamın oğlu Ali'nin öğrettiği duâyı oku! Sana ism-i a'zamı öğretti. Onunla
duâ kabûl olur, istenen şey verilir, buyurdu. Ben de:
- Yâ Resûlallah! Mübârek ağzınızdan da o duâyı dinlemeği arzu ederim, diye
yalvardığımda bana o duâyı söyledi. Duâ şöyleydi:


"Allahümme innî es'elüke yâ âlimel hafiyye, ve yâ men-is-semâu bikudretihi
mebniyye, ve yâ men-il-erdu biizzetihi mudhıyye, ve yâ men-iş-şemsü vel-kameru
binûri celâlihi müşrika ve mudıyye ve yâ mukbilen alâ külli nefsin mü'minetin
zekiyye ve yâ müsekkine ra'b-el-hâifîne ve ehl-et-takıyye, yâ men havaicul-halki
indehü makdıyye, yâ men necâ Yûsüfe min rıkk-il-ubûdiyye, yâ men leyse lehü
bevvâbün yûnâdî velâ sâhibun yağşa ve lâ vezîrun yu'tî ve lâ gayruhu rabbün yud'a
ve lâ yezdadu alâ kesretil-havaici illâ keremen ve cûden ve sallallahu alâ
Muhammedin ve âlihi ve a'tini süâli inneke alâ külli şey'in kadîr."


İSMİ AZAM DUASI VE OKUMA ŞEKLİ

Hazreti İmamı Ali kerremallahu veche Hazretlerinin çok mühim esrarı sırlarından zuhura gelen sır hazinelerinden çıkarmış olduğu İsmi Azam ve okunma şekli ve tesirlerini beyan edelim, inşaallahu Teâlâ:

Evvela onun vasiyetini dile getirelim. Bu yazılan esrarı sırların layıkı olmayan cahil gafillere verilmemesi ve ancak insanlara zahir ve batınen menfaati olan çok kâmil itikatlı şefkatli olan kimselere verilmesini ricada bulunuyoruz ve hangi bir müslüman kardeş eline geçerse şükrane olarak gücünün miktarınca bir kurban kesip Allah (c.c.) için fakir fukaraya ihsan edip sevabını İmamı Ali kerremallahu veche hazretlerinin ruhuna hediye eyliye ve evradı okumazdan evvel 3 ihlas, 1 fatiha, 3 selavatı şerife okuyup sevabını Hazreti Peygamber Efendimiz, İmamı Ali kerremallahu veche Efendimiz, Şeyhimiz Bilal Baba Hazretlerinin ruhu şeriflerine hediye eyliye.

AYETLERİN TESİRLERİ:

Her türlü düşmandan ve beladan, belalardan, zalimlerin şerrin-den emin olmak ve her türlü düşmanları helak, kahir etmek ve bütün mazaratlardan emin olmak, gam, kasafetlerin defi için rızk bolluğu için, sihirin defi için, zorluklar kolaya çevrilmesi için, düşmanlar gözü, sözü bağlanması için, taun hastalıklarının defi için, her türlü hasta ve vücuttaki ateş için, bir şerden ve her türlü kötü hallerden ibadet ve iyi hale dönmek için ve her türlü şerleri hayra tebdil kılmak için okunur.

OKUMA USÛLÜ:

Önce euzu besmele çekilir. Birinci defada on defa Allahuekber denilir. Tekrar euzu besmele çekilip arkadan altı adet alttaki esmalar ki asıl ismi azam denilen bu altı esmadır. On defa Allahuekber dedikten sonra tekrar euzu besmele çekilir. Alttaki altı esma ağır ağır okunur. Esmalar okunduktan sonra arkasından alttaki sıra ile yazılan ayetlerin lüzumuna göre hangi ayet ne maksat için okunacak ise ayetlerin anlamı yazılı. Ayetleri altı ismi azam dediğimiz esmaların ar-kasından okur. Okunma adet sayısı ondokuz kerre okunması lazımdır. Birinci defada on adet tekbir getirince geri onsekiz kalan adetlerde her birisinde on defa tekbir okumaya hacet değildir. İlk önceki okuduğu on tekbir hepsine kafi gelir. Her seferde besmele ile okur. Okuma niyeti ne niyet maksat ise hastalık mı düşman korkusu mu, sıkıntıların defi mi, rızk bolluğu içinmi, cin şeytan şerrinden korunmak mı bu ayetleri yazıp her ayetin nereye yazılması lazım ise neyi tedavi ediyor ise neyi def ediyor ise neye lüzum ediyor ise onları yazacağız.

Kötü niyet ile okunmasında Allah’ın rızası yok gazabı vardır. Müslüman olanlar, Allah’a inançlı olanlar, Esmâ-ül Hüsna ve İsmi Azam kimin eline geçerse, ehli iman Ümmeti Muhammed’in iyilikleri için halis niyet ile Ümmeti Muhammed’in hastalarına şifa için ve Müslümanların maddi manevi sıkıntılarının defi için, hayırlı rızk için, Ümmeti Muhammed’in her türlü kaza belalarının defi için, vatanımızın, yurdumuzun hudutlarda din için, vatan için, namus için hudutlarda nöbet bekliyen, vatanın muhafazası için, din ve namuslarımızın muhafazasını korumak için, ordu ve yurdumuzun muhafazası için halis niyetle okunabilir.

Yoksa Allah’a imanlı olan Müslüman kimselerin helak olması niyeti ile okunmaz. Bu haksız niyetler ile helak olması niyeti ile okunmaz. Bir kimseyi sevmediğinizden dolayı bir müslümanın helakliğine okursanız çok dikkatli olunuz Allah’ın gazabına uğramaktan çok sakınınız.

Esmaü'l-Hüsna, İsmi Azam her iki tarafı sivri kurşuna benzer. Sana haksız yere zulum zalımlık yaparlar ise esmaların sivri tarafı onlara gider onları helak eder. Sen eğer bir Müslüman kimsenin haksız yere helak olması niyeti ile çekersen, esmaların öbür sivri tarafı sana yönelir, seni helak eder. Dikkatli olun. Ancak Müslümanların refahına ve selamete çıkmalarına, din düşmanı, vatan düşmanı namus düşmanı olan kâfirlerin helak olmasına, İslam ordu askerimizin küffara galip olmaları niyeti ile okunur.) Okuma şekli:

1. Örnek: Niyeti din düşmanına galip gelmek ise altı esmayı okuduktan sonra aşağıdaka yazılı olan اِنَّ حِزْبَ اللّٰهِ هُمُ الْغَالِبُونَ ayetini esmanın arkasına ekler. Bu tertip üzere ondokuz adet okur.

2. Örnek: Okumak niyeti hayırlı rızk için ise yine euzu besmele ile on adet allahuekber okur arkasından altı adet ismi azam esmalarını okur. Esmaların arkasından o ayeti ilave yapıp okur. Bu tertip üzere ondokuz adet okumaya devam eder. Aşağıdaki yazılı وَتَرْزُقُ مَنْ تَشٰٓاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ ayeti okunur.

3. Örnek: Okumak niyeti ateşli ağır hastaya şifa niyeti ile okumak ise yine birinci başlangıcında euzu besmele çekip on kerre Allahuekber arkasından euzu besmele ile yazılı olan altı adet ismi azam esmasınıokur. İsmi azam esmasını okuduktan sonra يَا نَارُكُو ن۪ى بَرْدًا وَسَلٰامًا ayetini esmaların arkasından okur. Bu tertip üzere ondokuz kerre okur. Okuyup hasataya üfürür.

Bunu okuma şeklini örnek gösteriyoruz. Okuyabilenler on adet allahuekber okuduktan sonra altı ismi azam esmalarını okur. Yazılı olan ayetlerin hepsini birden ismi azam esmalarının arkasına ilave yapıp okuyabilir. Daha ayetlerin tesir konuları yazılı olanları seçip onlarıda ilave ile okuyabilir. Hepsini okuyamazsa niyetine uygun yararlı olan ayetleri ismi azam esmalarını okur kendisinin niyetine uygun ayeti arkasına ekler. O şekilde on dokuz kerre okuyabilir. Da-ha kolaylık olur. Tüm okuma şeklide yazıldı. Her ayetin tesiri icap ettiği ayetler bu tertip üzerinde okunabilir.

اِسْم۪ى اَعْظَامْ

بِسْـــــمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ

فَرْدٌ، حَىٌّ، قَيُّومٌ، حَكَمٌ، عَدْلٌ، قُدُّوسٌ،

İsmi azam dediğimiz şu üsteki altı esmadan ibarettir.

1-            نَجِّن۪ى مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِم۪ينَ belave düşmandan kurtulmak için

2-            نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِم۪ينَBela ve düşmandan kurtulmak için 

3-            فَنَجَّيْنَاهُ وَاَهْلَهُ مِنَ الْكَرْبِ الْعَظ۪يمِ Düşmanların hüsumati ve buğuzlarından kurtulmak için.

4-            اِنَّ حِزْبَ اللّٰهِ هُمُ الْغَالِبُونَ Düşmanların hasidlerin husumetinden kurtulmak için

5-            مَسَّتْهُمُالْبَأْسٰٓاءُ وَالضَّرّٰآءُDüşmanların helaki ve mazarratından kurtulmak için.

6-                   وَتَرْزُقُ مَنْ تَشٰٓاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ Hayırlı rızk açılması için.

7-            لَايَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ الْاَكْبَرُÜzüntülerin sıkıntıların kederlerin defi için

8-            سَيَجْعَلُ اللّٰهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرًا  Zor işleri kolaya çevirmek için

9-                   وَلٰا يُفْلِحُ السَّاحِرُ حَيْثُ اَتٰى Büyü ve sihiri iptal için

10-              مِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِى الْعُقَدِ Büyü ve sihiri iptal için

11-              لِلَّذ۪ينَ اٰمَنُوا هُدًى وَشِفٰٓا ءٌ  Cümle hastalıklara şifa için

12-         يَا نَارُكُون۪ى بَرْدًا وَسَلٰامًا Ataşlı hastanın defi, emraza şifa için

13-         اَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَاَحْيَيْنَاهُ Taun ve iç hastalıklarına şifa için

14-         اَلْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلٰى اَفْواَهِهِمْDüşmanların dilini bağlamak için

15-         فَاَغْشَيْنَا هُمْ فَهُمْ لَايُبْصِرُونَDüşmanların dilini bağlamak için

16-         صُمٌّ بُكْمٌ عُمْىٌ فَهُمْ لَا يُبْصِرُونَDüşmanların gözünü dilini bağlamak için

17-         عَسٰى رَبُّنَا اَنْ يُبْدِ لَنَا خَيْرًاSıkıntı halları rahatlığa çevirmek için

18-         اِيَّاكَ نَعْبُدُ وَاِيَّاكَ نَسْتَع۪ينُ İns ve cin şerrinden muhafaza için

19-         اِهْدِ نَاالصِّرَاطَ الْمُسْتَق۪يمَDoğru sıratı müstakime çevirmek için

20-              وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَم۪ينَ Şükredip nimetin artması için

21-         Düşmanların her türlü hila şerrinden muhafaza için

حَسْبُنَاللّٰهُ وَنِعْمَ اْلوَك۪يلْ نِعْمَ اْلمَوْلَا وَنِعْمَ النَّص۪يرْ * اِنْ كُلِّ نَفْسٍ لَمَّا عَلَيْهَا حَافِظٌ

فَاَنْذَلَ اللّٰهُ سَك۪ينَتَهُ عَلَيْه  22ِ  Sabır sakinlik ve vakar için

 

6 yorum:

  1. Mrb ben hasta cocuk İcin okumak istiyorum ama anlayamadım nasıl okunacak kac defa ne zaman falan Allah rızası için yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuğunuzun şifası için Öncelikle Bu Namazı kılın
      Çok etkili
      HASTAYA ŞİFA NAMAZI
      https://sifaayetleridualari.blogspot.com/2017/03/hastaya-sifa-namazi.html
      ---------------------------
      Ayeti Hırz
      https://sifaayetleridualari.blogspot.com/p/ayeti-hrz-turkce-okunusu-buyu-sihir.html
      -----------------------------
      Sonra Ardında yukarıdaki dualardan istediğinizi 3-7-11 gibi rakamalarda okuyun ve duanızı yaparsınız.
      Rabbim Şifa Versin.AMİN.

      Sil
  2. Benim kafam karıştı euzu besmele çekip sonra on defa tekbir getirip 6 kere ismi azam okuyup en son ayetlerimi okuyacağız 19 defa bu şekilde mi okunacak cevaplarsaniz size çok dua ederim

    YanıtlaSil
  3. "Eûzu billahi mineş-şeytânirracîm. Bismillahirrahmanirrahîm. " 10 Kere Allahuekber .Sonra Bismillahirrahmanirrahîm.çekerek sureleri okuyun. Sureleri okurkun mutlaka besmele ile okuyun.
    Sonra 19 Kere Başta Besmele Çekerek
    Bismillahirrahmanirrahim
    Ferdün, Hayyun, Kayyumun, Hakemun, Adlun, Kuddûsun okuyorsunuz

    YanıtlaSil
  4. Araba okuyamiyorum türkçe telafuzuvarmidir aynı şekilde

    YanıtlaSil