1 Kasım 2019 Cuma

Zül Celâli Vel İkrâm İsmi Şerifi


 "Büyüklük, yücelik ve tam manasıyla nimet ihsan etmek Kendisine has olan Zat" demektir. Allah-o Te'ala celal (azamet) sahibidir. Zira hakiki manadaki şeref, yücelik, izzet, kuvvet ve kudret yalnız Allah-o Te'ala içindir ve O'ndandır. Aynı şekilde ikram, fazl-u ihsan ve nimet de yine yalnız Allah-o Te'ala'nın mededi (yardımı) ile kullara ulaşmaktadır. Bu ism-i şerif bütün celfil (yücelik ve azamet) ve cemali (ikram ve ihsan sıfatlarını) kendisinde toplar. Çünkü Rabbimiz öyle bir İlah dır ki; korkutucu bir azamet de O'nun sıfatıdır, (kimsenin aklının ve hayalinin dahi almayacağı derecede) acayip büyük bir rahmet ve ikram da O'nun vasfıdır

  ISM-1 ŞERiFiNiN BAZI HAVASSI
1) Bu ism-i şerif celali ve cemali hakikatleri kendisinde bulundurduğu için bu ism-i şerifi zikretmeye devam edenler mahlukat (yaratılmışlar) arasında kıymetli ve şerefli birisi haline gelirler.
2) Bu ism-i şerifi her gün 1100 kere zikreden kişi heybetli, azametli, ahlaklı ve makbul bir kişiliğe sahip olur.
3) Beldelerin fethi için bu ism-i celil Malikü'l-mülk ism-i şerifiyle birlikte 333 kere okunursa, Allah-u Teala'nın izniyle düşman mukavemeti ile karşılaşılmadan fetih müyesser olur.

4) Rasûlüllah (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)den rivayet edilen ve bu ism-i şerifin de içerisinde zikredildiği bir dua vardır ki bunun İsm-i Azam (Allah-u Te'ala'nın en büyük ismi) olduğu rivayet edilir. Nitekim Enes (Radıyallâhu Anh) bununla alakalı olarak şöyle anlatmıştır:
 "(Bir keresinde ben) Rasûlüllah (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) ile beraber otururken bir adam namaz kılıyordu. (Namazdan) sonra:

 'Ey Allah! Ben Senden (şu isimlerin hürmetine) istiyorum ki; gerçekten bütün hamdler ancak Sana mahsustur, Senden başka hiçbir ilah yoktur, Sen çok lütufkarsın, gökleri ve yerleri eşsiz yaratansın. Ey celal ve ikram sahibi! Ey Hayy! Ey Kayyûm!' diye dua etti. Bunun üzerine Rasûlüllah (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem): 'Andolsun ki elbette o, Allah'ın en büyük ismiyle O'ndan dilekte bulundu ki, Kendisine o isimle dua edilince kabul eder, Kendisinden onunla bir şey istenince verir' buyurdu." (Ebu Davud, Vıtr:23, no:l497, 11554) 5)

Bu ism-i şerlfi Şems (Güneş) saatinde (
pazar günü sabah namazı vaktinde,
pazartesi günü öğlen ile ikindi vakti arasında,
salı günü kuşluk vaktinde,
çarşamba günü ikindi namazı vaktinde,
perşembe günü zevfil vaktinde,
cuma günü akşam namazı vaktinde ve
cumartesi günü öğlen namazı vaktinde)
1100 kere okuyan çok şerefli birisi olur, özellikle de meşhur insanlar bu şekilde zikrederlerse hem zahiren hem batınen çok yükselirler.

6) "Şemsü'l-me'ô.rif" kitabının müellifi meşhur havas alimi Ahmed el-Bfini (Rahimehullôh)ın beyanı vechile; bu ism-i şerlfin Malikü'l-mülk ism-i şerlfiyle birlikte yazılan bir vefk-i vardır ki bunda tam 72 tane fayda vardır, bunlardan en mühim 7 tanesi ise şunlardır:

1- Demiri bağlamaktır. Bir diğer tabirle insanı kurşun ve bıçak gibi öldürücü şeylerden korumaktır. Şöyle ki Şems (Güneş) saatinde (pazar günü sabah namazı vaktinde, pazartesi günü öğlen ile ikindi vakti arasında, salı kuşluk vaktinde, çarşamba ikindi namazı vaktinde, perşembe zevfil vaktinde, cuma akşam namazı vaktinde ve cumartesi öğlen namazı vaktinde) bu ism-i şerlflerin vefkinin etrafına Hadid ve Şems sfireleri yazılır. Bunların ardından Mülk Sfiresi de yazılır ve kişi bunu nuska yaparak üzerinde taşırsa, Allah-u Te•ala'nın izniyle hiçbir silah kendisine tesir etmez.

2- Dilleri bağlamaktır. Yani kişi, kendisi aleyhine haksız yere konuşup iftira atarak onu karalamaya çalışan birisini bundan engellemek isterse, bu vefk-i şerlfin etrafına önce o kişinin ismini sonra da Yasin Sfiresi'ni yazıp bunu nuska yaparak üzerinde taşırsa, Allah-u Te•fila'nın izniyle o kişi bir daha kendisi hakkında yalan-yanlış konuşamaz.
3- Sözün tesirli olmasıdır. Yani idare sahipleri ve hatiplerin toplum tarafından sevilmesi ve sözlerinin dinlenilmesi için bu vefk-i şerif ipek bir bez parçasına yazıldıktan sonra katlanıp küçük bir parça haline getirilip beyaz yakuttan yapılan bir yüzük taşının altına yerleştirilerek bu şekilde yüzük yapılır ve bu yüzük zikrettiğimiz kişiler tarafından takılırsa, Allah-u Te•ala'nın izniyle bunun faydasını müşahede ederler.
4- İşlerin açılması ve berekettir. Bu vefk-i şerif bir dükkana asılırsa, oranın kazancı ve karı artar.
5- Düşüğü engellemektir. Bu vefk-i şerli hamile bir kadın tarafından nuska yapılarak üzerinde taşınırsa, Allah-u Te•ala'nın izniyle düşük yapmadan çocuğunu doğurur.
6- Taun (veba) hastalığına yakalanmamaktır. Bu vefk-i şerlfi nuska şeklinde üzerinde taşıyan kişi bu (gibi bir bulaşıcı) hastalığa yakalanmaktan korunur.
7- Küsleri barıştırmaktır. Şöyle ki bu vefk-i şerif temiz bir kağıda misk, zaferan (safran) ve gül suyu karışımından yapılan bir mürekkeple yazılır ve bu kağıt suya konularak yazılar suya geçtikten sonra bu su o kişilerin yiyeceğine veya içeceğine katılırsa, Allah-u Te•ala'nın izniyle aralarındaki buğuz ve adavet duygusu yerini şefkat ve merhamete bırakır. Bu vefk-i şerlfin saydıklarımızdan başka şu hassaları da vardır:
a) Kendisine zulmeden birisinin bulunduğu yerden başka bir yere taşınıp gitmesini isteyen kişi bu vefk-i şerlfi toprak üzerine yazar, daha sonra o toprak parçasını yerden ayırıp ufalayıp o kişinin evine saçarsa, Allah-u Te•ala'nın izniyle o kişi en kısa zamanda oradan başka bir yere taşınır.
 b) Bu vefk-i şerif nuska yapılıp evli çiftler taşırsa, çok mutlu ve huzurlu bir hayat sürerler.
c) Bu vefk-i şerifi nuska yapıp üzerinde taşıyanlar en kısa zamanda isteklerine kavuşurlar.
d) Bulunduğu ortamda öne çıkıp parlamayı isteyen kişiler, bu vefk-i şerifi nuska şeklinde üzerlerinde taşırlarsa, hedeflerine ulaşırlar.
e) Bu vefk-i şerif nuska yapılıp çok ağlayan bebeklerin üzerine asılırsa, ağlamaları diner.
f) Bu vefk-i şerif beyaz bir ipek kumaş üzerine yazılıp nuska yapılarak kısmeti bağlı bir kız ya da kadın tarafından taşınırsa, Allah-u Te'ala'nın izniyle o kişinin kısmeti açılır ve kısmeti olacak kişiye karşı çok güzel ve sevimli görünür.


(Ahmed el-Bun!, Şemsü'l-me'ôrif, matbu ' nüsha, 4199-101 , İmôm-ı Zerruk, Şerhu Esmôillôhi'l-hüsnô, sh:llB-119; Yusuf ibni İbrôhlm, Kazôu'l-hôcôt ve teyslrü'l-mühimmôt bi zikri esmôillôhi'l-hüsnô, sh:52-53; Môu'l-Ayneyn, Fôtiku'r-ratk a/ô Rôtikı '1-fetk, sh:342; Muhammed Şebrôvl, Fevôidü'l 'ızzi'l-esnô , sh:91-92; Yusuf en-Nebhônf, Se'ôdetü'd-dôreyn, sh:525; Seyyid Süleyman el-Hüseyni, Kenzü'l-havôs, 11158-161; Ali Hicôzf, en-Nuru'l-esnô fi şerhi esmôillôhi'l-hüsnô, sh:217, 534; İbnü Acfbe, Tefsfru'l-Fôtihati'l-keblr, sh:321-322; Eyyub ibni Abdillôh, Havôssu esmôillôhi'l-hüsnô, -Fezôilü'ş-şühur ve'l-eyyôm kitabının devamında sh:BB, 104, Süleymaniye Kütüphanesi, Reşid Efendi Kısmı, no:2038)

Kaynak : Cübbeli Ahmet Hoca Efendi

http://cubbeliahmethoca.tv/
https://www.facebook.com/cubbeliahmethoca 
http://herseybusepette.com/
https://lalegulnesriyat.com/

Youtube : http://www.youtube.com/cubbeliahmethoca
Facebook : http://www.facebook.com/cubbeliahmethoca
Twitter : http://www.twitter.com/c_ahmethoca
Instagram : http://www.instagram.com/c_ahmethoca
Web Site : http://www.cubbeliahmethoca.tv
Alışveriş: https://www.herseybusepette.com/ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder