23 Şubat 2016 Salı

Allah'ın Senin Kıldığın Namaza İhtiyacı Yok

Doktorlar 5 yıl sonra öleceğini söylese namaz kılar mısın? -evet
 peki
5 gün sonra
hayatta olacağının bir garantisi var mı?
 -hayır
 hatta saliseler sonrasını bile bilmezken, bize ne oluyorda "sonra kılarım"
veya "sonra kaza ederim" diyoruz?
ey müslüman kardeşim! kendine şu soruyu sor;
 ben neden namaz kılmıyorum?
muhakkak ki bir sürü bahane uyduracaksın. vaktim yok gibi...
unutma! allah' ın hiçbir şeye ihtiyacı yoktur, ne senin namazına ne de şükrüne.
fakat sen, sevgililer sevgilisi rahman' ı seviyorsan, seni nimetleri ile besleyen ve sonsuz merhametini senden esirgemeyen, sana daima şefkâtle bakan ve seni, sen sevmeden seven, şanı en yüce olan allah ' ı seviyorsan, o' na karşı küçücük de olsa sevgi besliyorsan; sakın namaz kılmamızlık etme!
 Allah' ın, senin kıldığın namaza ihtiyacı olmayabilir. ama senin, o' nun emrettiği namaza çok ihtiyacın olacak; hem bu dünyada hem de ahirette... biraz düşün, acaba resulallah (s.a.v) neden "gözümüm nuru namaz" demişti. ve şu soruyu kendine tekrar sor; ben neden namaz kılmıyorum, beni çok seven allah' ı, gerçekten seviyor muyum? evet kardeşim. seni çok seven rabbini sen seviyor musun? cevabın "evet" olabilir, hatta "çok seviyorum" da olabilir. ama dikkat et, sadece dilin mi sevdiğini söylüyor yoksa yüreğin mi? sevmek değildir mesele, herkes sevdiğini söyler zaten. ama asıl sevgi, yürekten gelen sevgidir. unutma! rabbin sana darılmadı. yol yakınken tevbe et ve şunu da aklından çıkarma; o seni sevmeseydi sen o' nu sevemezdin. "allah teâlâ hazretleri diyor ki: ‘ey âdemoğlu! sen bana dua edip, affımı ümid ettikçe ben senden her ne sâdır olsa, aldırmam, ben seni affederim. ey âdemoğlu! senin günahın semanın bulutları kadar bile olsa, sonra bana dönüp istiğfar etsen, çok oluşuna bakmam, seni affederim. ey âdemoğlu! bana arz dolusu hata ile gelsen, sonunda hiçbir şirk koşmaksızın bana kavuşursan, seni arz dolusu mağfiretimle karşılarım." (tirmizî, "de'avât", 106)
 hâlâ namaz kılmayacak mısın?
Alıntı.
Ne güzel anlatmış Allah razı olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder