12 Mayıs 2018 Cumartesi

HİLAL GÖRÜNDÜĞÜNDE OKUNACAK DUA

HİLAL GÖRÜNDÜĞÜNDE OKUNACAK DUA


*Allâhümme ehillehû aleynâ bil-yümni vel-îmâni ves-selameti vel-İslâmi Rabbî ve Rabbükellâh.
Anlamı:Allah’ım,ayın hilal devresini bize emniyetli,imanlı,selametli ve İslam üzere geçir.(Ey hilal)benim de Rabbim,senin de Rabbin Allah’tır.

***Hilâlü hayrin ve ruşdin.Hilâlü hayrin ve ruşdin.Hilalü hayrin ve ruşdin.
Anlamı:Hayırlı ve istikametli bir hilal devresi diliyorum.Hayırlı ve istikametli bir hilal devresi diliyorum.Hayırlı ve istikametli bir hilal devresi diliyorum.
Rasûlullah(s.a.v) hilali görünce yukarıdaki duayı üç kere söyledikten sonra şunu okurdu:
***Âmentü billezî halekake.
Anlamı: (Seni yaratan Allah’a inandım.)derdi.Bunu da üç kere tekrar ettikten sonra:
***Elhamdü lillâhil-lezî zehebe bi-şehri kezâ ve câe bi-şehri kezâ.
Anlamı:Aylardan birini çıkarıp,bir başkasını getiren Allah’a hamd olsun.(Ebu Davud)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder