22 Ağustos 2019 Perşembe

AHİDNAME DUASININ FAZİLETLERİ

AHİDNAME DUASININ FAZİLETLERİ
HZ.PEYGAMBER EFENDİMİZ bir gün ashabına şöyle buyurdu: "Sizden biriniz, akşam-sabah HZ.ALLAH Teâlâ Hazretleri'nin indinde, mükafatı yazılamayacak kadar büyük bir sevabının olmasını ister misiniz?" Ashabı: "Bu nasıl olur? Ya Hz.Rasûlallah " dediler.

Hz.Peygamber Efendimiz(SALLALLAHU TEÂLÂ ALEYH VESSELLEM) buyurdu ki:
"Akşam-sabah bu duâyı okuduktan sonra, bir mühürle mühürlenerek Arş'ın altına konulur. Kıyamet gününde, "Rahman indinde ahdi olan nerededir?" diyerek bir münadi çağırır. "O kimseler Cennet'e girsinler." denilir." (Ruhül beyan)

Bu duâyı okuyana verilecek olan mükâfatı insanlar kâtip olsa, ağaçlar kalem olsa, sevabını yazmakla bitiremeyecekleri için, bu duânın mükâfatını, HZ.ALLAH'ü Teâlâ mahşerde kullarına takdim edecektir. Veminellahittevfik.

Bezzazı Sığar hz.'den (K.S) naklen zikredilmiştir ki:
'Şayet ölünün alnı veya sarığı veya kefeni üzerine ahidname yazılırsa, umulurki Allah Teâlâ ölüye mağfiret eder.'

Kenzül-Ummal, s. 228. 'da ;

İbn-i Mesûd Hz. (Radıyallahu teala anh)'dan rivâyetle; HZ.PEYGAMBER EFENDİMİZ , ashâbına:
"Sabah-akşam HZ.ALLAH CELLE CELALUHU katında güzel bir sözün bulunmasını kim ister?" diye sormuş ve aşağıdaki Ahidnâme'yi söyleyerek şöyle devam etmiştir; "Bunu okuyan için; okuduğu, tasdik edilerek ilâhî bir mühür ile mühürlenip Arş-ı Âlâ'nın altına kaldırılır Kıyamet günü, bir münâdî, nîdâ ederek; 'Rahmân'ın katında sözü olanlar nerede? Onlar, kalkıp hemen cennete girsinler.' der." diye müjde vermiştir.

Bu ahidnâmeyi okuyanın kıyametin sıkıntılarımdan HZ.ALLAH CELLE ŞANUHU'NUN izniyle kurtulacağı ve insanlar mahşerde terlerken onun Cennet-i Ala'da olacağının müjdesi sevgili HZ.PEYGAMBER EFENDİMİZ  tarafından böylece verilmiş oluyor.

() Arapça okuyamayanlar kardeşlerimiz (en kısa zamanda arapça öğrenmeye niyet ederek, arapça öğrenene kadar) türkçe manasını okusunlar inşaALLAH

MANASI :
"Ey semâvâti ve yeri yaratan, gayb ve şehadet alemlerini bilen Allah'ım! Ey Allah'ım! Bu dünya hayatında senden başka bir ilah olmadığına ahdediyorum. Sen birsin ve ortağın da yoktur. Muhammed (s.a.v.) senin kulun ve Rasûlün'dür. Beni, hiçbir halde nefsimle başbaşa bırakma, Allah'ım! Eğer beni nefsime bırakırsan,şerre yaklaştırır ve hayırdan uzaklaştırır. Ben hiçbir şeyime güvenmiyorum. Ancak Senin yüce rahmetine güveniyorum. Seninle ahdediyorum! Şüphesiz ki Sen va'dinden dönmezsin."

kaynaklar :
Kenzül-Ummal, s. 228.
arif pamuk sure-i yasin ve dualar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder