19 Aralık 2019 Perşembe

CUMÂ GÜNÜ VE GECESİ OKUNAN SALÂT-Ü SELÂM YÜZ MURÂDA NÂİL EDER

CUMÂ GÜNÜ VE GECESİ OKUNAN SALÂT-Ü SELÂM YÜZ MURÂDA NÂİL EDER
Rasûlullâh ﷺ şöyle buyurmuştur: "Şüphesiz kıyâmet günü her yerde bana en yakın olanınız, duünyadayken bana en çok salât edeniniz olacaktır. Her kim cuma günü ve cuma gecesi bana yüz kere salât okursa, Allâh'u Te'âlâ onun yüz hâcetini görür ki bunların yetmişi âhiret hâcetlerinden, otuzu da dünya hâcetlerindendir.
Sonra Allâh'u Te'âlâ o salevâta, onu benim kabrime ulaştırması için bir melek görevlendirir, size hediyeler getirildiği gibi o melek de bana salât eden o kişinin ismini, soyunu hattâ aşiretine varana kadar haber verir. Böylece ben onu kendi yanımda bulunan bembeyaz bir sayfaya kaydederim." [Beyhakî, Şu'abu'l-îmân, no:2773, 3/111]
İbn Veddâh (radıyallâhu anh)'dan rivâyet edildiğine göre; her kim perşembe günü ikindiden sonra (cuma gecesini karşılamak üzere):

 "Allâhümme Rabbe'ş-şehri'l-harâmi ve'l-meş'ari'l-harâmi ve'r-rukni ve'l-mekâmi ve Rabbe'l-hılli ve'l-harâmi elâ ekri' Muhammeden minni's-selâm"

اَللّٰهُمَّ رَبَّ الشَّهْرِ الْحَرَامِ وَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ وَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ وَ رَبَّ الْحِلِّ وَ الْحَرَامِ أَلَا أَقْرِئْ مُحَمَّدًا مِنِّي السَّلَامَ
"Ey haram ayların, müzdelife'nin, hacer-i esved'in ve makâm-ı İbrâhim'in Rabbi olan Allâh! Muhammed'e benden selâm okut (söylet)" derse, mutlaka Allâh'u Te'âlâ: "Şüphesiz falan oğlu falan sana selâm ediyor" diyerek, bu selâmı Rasûlullâh ﷺ'e ulaştıran bir melek görevlendirir.

[İbnü Beşküvâl, Kitâbü'l-Kurbe, no:109, sh:123; Sehâvî, el-Kavlü'l-Bedî', no:286]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder