15 Aralık 2017 Cuma

iş arayanlar için hikmetli dualar

iş arayanlar için hikmetli dualar

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) tarafından sıkıntıda olanlara, işsiz kalmışlara tavsiye edilen bir dua bulunmaktadır. Hakkınızda hayırlı olan Allah size nasip edecektir.
” Bismillahi ala nefsi ve mali ve dini. Allah ümme raddini bir kadaike ve barik li fima kuddire li, hatta la uhibbe tacile ma ahhartehu ve te’hira ma acceltehu.”
Anlamı; ” Allah’ım malımı nefsimi ve dinimi sana emanet ettim. Hükmüne beni razı kıl, bunu bana mübarek et ki, tehir ettiğinin acelesini ve acele ettiğinin tehirini senden istemeyeyim. Nefsimin isyan etmesine engel ol, bunun teslimini sağla.”
Mahmut Efendi Hazretlerinden Öğrenilmiştir. Allah(C.c) ondan yetiştiridiği hocalardan ihvanlardan razı olsun. İş bulmak ve hayırlı bir iş bulmak için dua  Her sabah namazından sonra ve yatsı namazından sonra evden çıkmadan önce iş görüşmesine giderken iş arayışlarınızı yaparken günde 70 kere okuyunuz,
Bismillahirrahmannirrahim,
“Rabbena atina min ledunke rahmeten ve heyyi’ lena min emrina reşeda”
Anlamı:
“Ey Rabbimiz, bize katından rahmet ver ve işimizde bizim için muvafakiyet hazırla.”
Kehf  Suresi / 10. ayet


Diğer  bazı dualar;
” Allahü yü’ti mülkehu men yeşa.”
Anlamı; ” Allah mülkünü kendi istediğine bahşeder.” Bunun işsiz kalındığında, iş bulma için 990 defa okunması hayırlı olur.
“Malikü’l mülki tü’til mülke.”
Anlamı; “Mülkün gerçek sahibi, o mülkü verendir.” Duanın iş bulma döneminde 1150 defa okunması halinde hayırlı bir iş sahibi olunabilir.
“Allahümme hirli vahterli.”
Anlamı; “Allah’ım yapacağım her işte bana hayırlısını ver. Benim için hayırlı olanı bana seç, en hayırlısını nasip eyler.” Bu duanın işsiz olunan dönemde sıkça okunması tavsiye edilir.

 Kaynak : Alıntı