((El Vâris)) ism-i şerlfi "(Bütün mahlukat fani olmaya mahkum olduğuna göre) bütün mevcudat yok olduktan sonra baki kalacak tek varlık olması hasebiyle her şeyin yegane sahibi olan" anlamındadır.
İSM-İ ŞERİFİNİN BAZI HAVASSI
1) Bu ism-i şerifi her gün 707 kere okumaya devam eden kişiyi Allah-u Te'ala zühd ve takva ile müzeyyen kılar ve onu kavmi içerisinde reis yapar.
2) Bir işi hususunda ne yapacağını bilemeyip hayret içerisinde olan kişi bu ism-i şerifi akşamla yatsı arasında 1000 kere okursa, hayırlı bir çıkış kapısı bulur. ,
3) Her gün güneş doğmadan önce bu ism-i şerifi El Vâris şeklinde 100 kere okumaya devam eden kişinin, hayatta ve öldükten sonra hiçbir şey bedenine zarar veremez.
4) Bu ism-i şerifi okumaya devam eden kimseye Allah-u Te'ala mal, mülk, vakar ve itibar ihsan buyurur. El Vâris
5) Çocuğu olmayan kişi her hangi bir adet olmaksızın bu ism-i şerifi:
"Ey Rabbim! (Ardımdan yoluma sahip olacak bir çocuk vermeksizin) beni tek biri olarak bırakma. (Ama sen böyle takdir buyurduysan, buna da razıyım. Zira) varislerin en iyisi ancak Sensin" (Enbiyil Süresi:89) ayet-i kerimesiyle birlikte fırsat buldukça okumaya devam ederse, inşaallah Allah-u Te'fila ona hayırlı zürriyet nasip eder.
6) Bu ism-i şerif hem mal-mülk sahibi olup hem de zühd ve takva vasıflarına haiz olmak için Müşteri (Jüpiter) saatinde; (pazar günü ikindi namazı vaktinde, pazartesi günü zeval vaktinde, salı günü akşam namazı vaktinde, çarşamba günü öğlen namazı vaktinde, perşembe günü sabah namazı vaktinde, cuma günü öğlen ile ikindi vakti arasında, cumartesi günü ise kuşluk vaktinde) 707 kere okunur.
7) Bu ism-i şerifin bütün hassalarından (özelliklerinden) müstefid olmak, hassaten enbiyanın ve evliyanın hallerine varis olmak için bu ism-i şerif 707 kere zikredildikten sonra şu duanın okunması çok faydalıdır:
"Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla! Ey Allah! Rızıklar, mülkler, yerler, denizler, gökler ve feleklerle alakalı her şeye varis olacak (sahipleri öldükten sonra hepsinin ancak Sana ait olduğu ortaya çıkacak olan) hakiki varis ancak Sensin. Bütün işler ancak Sana dönecektir. Ey hayat sahibi! Seni noksan sıfatlardan tenzih ederim. Diri olan ve baki kalacak olan ancak Sensin. İsimlerinin ve sıfatlarının kutsallığı hürmetine, birliğinin ve Zatının varlığı hakkı için Sendendilerim ki beni sırlarının hakikatlerine varis olanlardan ve yaşarken de, ölümümde de Senin nurlarınla aydınlanan kullarından kılasın ve Sen bu hali benim üzerimde dfüm kılasın. Yine Senden niyaz ederim ki peygamberlerinle ve dostlarınla manevi civarında beni sakin kılasın. Şüphesiz varis olan Allah ancak Sensin. Seni tenzih ederim, Senden başka hiçbir ilah yoktur." (Ahmed el-Bun/, Şemsü'l-me'ôrif, matbu nüsha, 41112, mahtut nüsha, sh:1140-1141 ; İmôm-ı Zerruk, Şerhu Esmôillôhi'l-hüsnô, sh:129-130; Yusuf ibni İbrôhlm, Kazôu'l-hôcôt ve teyslrü'l-mühimmôt bi zikri esmôillôhi'l-hüsnô, sh:56; Môu 'l-Ayneyn, Fôtiku 'r-ratk alô Rôtikı '1-fetk, sh:344; Muhammed Şebrôvl, Fevôidü l-ızzi 'l-esnô fi şerhi esmôillôhi '1-hüsnô, sh: 102; Yusuf en-Nebhônl, Se 'ôdetü 'd-dôreyn, sh:528; Seyyid Süleyman el-Hüseyni, Kenzü'l-havôs, 11177-178; Ali Hicôzl, en-Nuru'l-esnô fi şerhi esmôillôhi'l-hüsnô, sh:234-236, 537; İbnü Acibe, Tefslru'l-Fôtihati 'l-keblr, sh:334-335; Eyyub ibni Abdillôh, Havôssu esmôi/lôhi'l-hüsnô, -Fezôi/ü'ş-şühur ve'l-eyyôm kitabının devamında- sh:BB, 105-106, Süleymaniye Kütüphanesi, Reşid Efendi Kısmı , no:2038) 8) Bu ism-i şerif Erba'in-i İdrisiyye'nin ilki olarak:
"(Bütün noksan sıfatlardan uzaklık ve) tenzih Sana! Senden başka hiçbir ilah yoktur. Ey her şeyin Rabbi, ardında kalacak varisi, rızıklandıram ve merhamet edeni! (Bütün noksan sıfatlardan) tesbih Sana!" şeklinde geçmektedir ve onun da mühim havassı şöyledir: a) Şihabüddin Sühreverdi (Rahimehullôh)ın beyanı vechile; her kimin yöneticiler, valiler ve hükümdarlar nezdinde görülmesini istediği bir işi varsa, bu ism-i şerifi zikretmeye devam ederse maksadına erişir. Bunu yapmak istediği zaman, işi düştüğü kimsenin karşısında durup bu ism-i şerifi 17 kere (bir rivayet 7 kere) okur ve belli etmeyecek bir şekilde ona doğru üfler. Bu kişi onun düşmanı da olsa bu z
ikrin bereketiyle kendisini sevmeye ve acımaya başlar.
b) Her kim bu ism-i şerifi pazar günü 24 kere okursa, muradına dünyada nail olur.
c) Her kimin birinin yanında görmek istediği dünyalık bir işi varsa bu ism-i şerifi pazar günü kalbinde olan niyet üzere 24 defa okuyup o adamın yanına giderse o işi görülür.
d) Her kim bu ism-i şerifi yirmi gün aç karnına okursa, en derin meseleleri anlayacak bir zihne sahip olur.
e) Hapse düşen kişi bu ism-i şerifi cuma namazından sonra 100 kere okursa hapisten çıkar, aynı şekilde hasta olan okursa şifa bulur, dara düşen biri okursa musibeti açılır.
f) Bu ism-i şerifin havassından biri de şudur; her kim bu ism-i şerifi ölünün kefenine yazıp onunla birlikte defnederse, Allah-u Te'ala bu meyyitin lisanını sorgu-sual meleklerinin cevabıyla (rahatça) konuşturur, o kişi mezarında korkmaz, dehşete kapılmaz. Allah-u Te'ala kabrinde ona cennetten bir pencere açar, kabrini cennet bahçelerinden bir bahçe yapar. Bu rivayetle amel etmek isteyen kişi önceden kefenini hazırlamalı, Zemzem'le yıkamalı, bu ism-i şerifi yazdırmalı ve yakınlarına da bu kefenin yerini öğreterek vasiyette bulunmalıdır.
g) Her kim bu ism-i şerifi zorba bir kişinin yanında 70 kere okursa, o kişi gayr-i ihtiyari onu sever.
h) Her kim bu ism-i şerifi cuma gününün ilk saatinde 165 kere bir yiyecek üzerine okur da eşi gibi kendisini sevmesini istediği bir kişiye yedirirse o kişi onu sever.
ı) Kendisine itaat etmeyen bir kişinin itaatını celbetmek isteyen kimse gusül abdesti alıp temiz elbise giyindikten sonra bu ism-i şerifi sahih bir kıraatla (doğru bir okuyuşla) yenilecek cinsten bir şey üzerine 121 kere okur ve o kişinin onu yemesini sağlarsa anında o kişinin kendisine itaati vaki olur (gerçekleşir). Tabi ki bu gibi niyetleri eşi ve çocuğu gibi kendisini sevmesinde fayda ve salah bulunan kimseler hakkında kullanmalıdır. Yok eğer yabancı birini dünyalık maksatla kendine bağlamak için okursa bu uygun olmaz. Bir kızın kendisini sevmesi gibi niyetlerle okursa hiç caiz olmaz. Zira bu, karşı tarafta aksi tesir de yapabilir.
i) Bu ism-i şerifi çok zikreden kişiye Allah-u Te'ala bütün işlerinde lütfuyla muamele yapar, ona herkes nezdinde makbGliyet ihsan eder ve kendisini tehlikelerden kurtarır.
(İsma fl Hakki, Rühu 'l-beyan, 91150; Şeyh Muhammed et-Tünusf, er-Ravzatü's-sündüsiyye, sh:B; Şihôbüddln es-Sühreverdl, Şerhu /-esmôi /-erba fn, Yazma Nüsha, Ayasofya, no:377, Ayasofya, no:3358, Yazma Bağışlar, no:2773; imam-ı Zerrük, Şerhu Esmaillôhi'l-hüsna sh:24-25; Fazlullah Muhammed ibnü Eyyüb, Fetave's-süfiyye, verak:140)
El Vâris esmasının Kur’an içerisinde :
Rabbimizin bu ismi, el-Vâris olarak değil, Hayrul Varisin (Mirasçıların en hayırlısı)” şeklinde kullanılmıştır.“Ancak biz diriltir ve öldürürüz. Sonunda her şeye biz vâris oluruz.” (Hicr 23)
“Biz refahlarına şımarmış nice memleketi helak etmişizdir. İşte yerleri! Kendilerinden sonra orada pek az oturabilmişlerdir. Onlara bzi varis olmuşuzdur.” (Kasas 58)
“Hani Zekeriya, Rabbine Ģöyle nida etmişti: “Rabbim! Beni bir başıma bırakma. Sen vârislerin en hayırlısısın.” (Enbiya 89)
Kaynak: Cübbeli Ahmet Hoca Efendi (Allah Ondan Razı Olsun)
Sosyal Medya Hesapları:
Web Site : https://www.cubbeliahmethoca.com.tr
Youtube : http://www.youtube.com/cubbeliahmethoca
Facebook : http://www.facebook.com/cubbeliahmethoca
Twitter : http://www.twitter.com/c_ahmethoca
Instagram : http://www.instagram.com/cubbeliahmet... Alıveriş :https://www.herseybusepette.com/ https://www.lalegultv.com.tr/ https://www.laleguldergisi.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder