Abdestli bulunmanın fazileti çoktur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Abdestli bulunan oruç tutan gibidir.) [Deylemi]
(Güzelce alınan abdest, imanın yarısıdır.) [İbni Hibban]
(Abdest alanın, ağaçtan yaprakların döküldüğü gibi günahları dökülür.) [Taberani]
(Can alıcı melek gelince, abdestli olan, şehitlik mertebesine kavuşur.) [Taberani]
(Bir mümin, abdest için yüzünü yıkayınca, gözü ile işlediği
günahların hepsi su ile birlikte dökülür. Ellerini yıkayınca, elleriyle
işlediği günahlar, suyun son damlası ile dökülür. Ayaklarını yıkayınca,
ayakları ile işlediği günahlar, su ile dökülür. Böylece bütün [küçük] günahlardan temizlenmiş olur.) [Müslim]
(Abdest için yüzünü yıkayınca günahların kirpiklerinden dökülür.
Ellerini yıkayınca el tırnaklarından, başını mesh edince başından,
ayaklarını yıkayınca ayak tırnaklarından günahların dökülür. Namazın
sevabı yanına kalır.) [Ramuz]
Abdest alanın bütün küçük günahları affolur. Büyük günahları, insan ve
hayvan hakları kendisine veya vârislerine ödenmedikçe günahları
affedilmez. Nafile ibadetin sevabına kavuşabilmek için imanda ve
farzlarda kusurlu olmamak, haramlardan kaçıp günahlara tevbe etmek ve o
işi ibadet olarak yapmaya niyet etmek şarttır. (İ. Ahlakı)
Namaz kıldıktan sonra tekrar abdest almak sevabdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Abdestli iken abdest alana on sevab verilir.) [İbni Mace]
(Abdest üzerine abdest, nur üzerine nurdur.) [İ. Gazali]
(Meşakkat olmasaydı, her namaz için abdest almayı emrederdim.) [İ. Gazali]
(Abdestini tazeleyenin imanı tazelenmiş [parlamış] olur.) [İ. Gazali]
(Allahü teâlâ buyurdu ki: Abdesti bozulunca abdest almayan bana cefa
etmiş olur. Abdest alıp da, iki rekât namaz kılmayan da bana cefa etmiş
olur. İki rekât namaz kılıp da benden bir ihtiyacını istemezse yine bana
cefa etmiş olur. Abdest alıp, iki rekât namaz kıldıktan sonra dua
edenin duasını kabul etmezsem ben de ona cefa etmiş olurum. Halbuki ben
cefa etmem.) [Şir’a]
(Abdest alınan suyun artanından içmek 70 türlü derde devadır. Bunun en aşağısı hem [sıkıntı, keder]dir.) [Deylemi]
(Abdestten sonra Kadir suresini okuyanın elli yıllık günahı affolur.) [Halebi]
(Abdestten sonra Kadir suresini okuyan sıddıklardan, 2 defa okuyan
şehitlerden yazılır. 3 defa okuyan, Peygamberlerle haşrolur.) [Deylemi]
(Abdest alıp, iki rekât namaz kılan, Cennete girmeye layık olur.) [Halebi]
(Abdest alıp, 2 rekât namaz kılanın günahları affolur.) [Buhari]
(Güzelce abdest alanın, iki namaz [kılacağı namaz ile gelecek namaz vakti] arasındaki günahlarının hepsi affolur.) [Buhari]
(Abdestten sonra, on defa salevat-ı şerife getirenin gamı gider, duası kabul olur.) [Ey Oğul İlmihali]
(Ancak [kâmil] mümin, devamlı abdestli durabilir.) [İbni Mace]
Abdestli olmaya devam edene, Allahü teâlâ şunları ihsan eder:
1- Melekler onun yanından ayrılmaz.
2- Devamlı sevab yazarlar.
3- Bütün azaları tesbih eder.
4- Uyuyunca melekler, insan ve cin şerrinden korur.
5- Sekerat-ı mevti kolaylaşır.
6- Abdestli iken Allahü teâlânın emanında olur.
7- İftitah tekbirini kaçırmaz.
Allahü teâlâ, Hazret-i Musa’ya buyurdu ki:
(Ya Musa, sana bir musibet gelince abdestsiz isen, kusuru kendinde bul!) [Şir’a]
Evliya-i kiram, her zaman abdestli durabilmek için, az yiyip az
içerlerdi. İmam-ı Malik hazretleri, üç günde bir yemek yerdi. Sebebi
sorulunca, (Allahü teâlânın huzurunda sık sık helaya gidip gelmekten
utanıyorum) buyurdu. (Envar-ül-Kudsiyye)
Yatağa abdestli girmenin fazileti de büyüktür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kim, yatağa abdestli yatarsa, o gece bir melek sabaha kadar "Ya Rabbi bu kulunu affet!" diye dua eder.) [Hâkim]
(Abdestli yatıp Allahü teâlâyı anarak uyuyan, uyanana kadar namazda
sayılır. Bir melek onun için ibadet eder. Uyandığı zaman yine Allahü
teâlâyı anarsa, o melek, bu kulun affı için Allah’a dua eder.) [İbni Hibban]
(Abdestli yatan, gece ibadet eden, gündüz oruç tutan gibidir.) [Deylemi]
(Abdestli yatan, gece vefat ederse şehit olur.) [İbni Sünni]
Abdestsiz durmak günah mı?
Sual: Bir hadiste, abdesti bozulunca abdest almayanın ve abdest
alıp da namaz kılmayanın Allahü teâlâya cefa etmiş olacağı bildiriliyor.
Her zaman abdestli mi durmak, abdest alınca da illa namaz kılmak mı
gerekiyor?
CEVAP
Biz, hadis-i şeriflerden hüküm çıkaramayız. Mezhebimizin hükmüne
bakarız. Abdestsiz gezmek ve abdest alınca bir namaz kılmamak günah
değildir.
Abdesti bozulunca tekrar abdest almak ve mekruh vakit değilse, o
abdestle iki rekât Sübha yani abdeste şükür namazı kılmak müstehabdır
Kaynak : Dimiz İslam.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder