27 Ocak 2024 Cumartesi

Esma-ül Hüsna "el-Ğafûr" Fazileti

 

ESMÂULLÂHİ'L-HÜSNÂ HAVÂSSI (OTUZ BEŞİNCİ İSM-İ ŞERİF)

"el-Ğafûr" اَلْغَفُورُ
el-Ğafûr, Yüce Rabbimizin "Ne kadar çok olursa olsun, bütün günahları bağışlayan; kullarının güzelliklerini ortaya çıkaran, kötülüklerini ise saklayan; insanların beğenilmeyen taraflarını gizleyen; mağfireti çok olan" manalarına gelen ism-i şerifidir. 
 
BU İSM-İ ŞERÎFİN HAVÂSSI
1. Bu ism-i şerif bir kağıda üç kere yazılıp ateşli hastalığa yakalanan birinin üzerine asılırsa Allâh-u Te'âlâ'nın izniyle o kişi hastalığından kurtulur.
2. Bu ism-i şerifin önemli bir hassası da şudur ki; bu ism-i şerif, sekerat-ı mevti (ölüm sarhoşluğu) ağır geçen ihtizar (ruhunu teslim etme) anındaki kişi için misk, zaferan (safran) ve gül suyu karışımından yapılan bir mürekkep ile bir kağıda yazılır ve bununla beraber Seyyidü'l-İstiğfar olan: "Allâhümme ente Rabbî lâ ilâhe illâ ente, (kh)alektenî ve enâ 'abdüke ve enâ 'alâ 'ahdike ve ve'ğdike mesteta'ğtü, e'ûzü bike min şerri mâ sane'ğtü, ebûü leke bi ni'ğmetike 'aleyye ve ebûü leke bi zenbî, feğir lî fe innehû lâ yeğfiru'z-zünûbe illâ ente"
اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّي لاَ إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، خَلَقْتَنِي وَأَنَا عَبْدُكَ وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ وَأَبُوءُ لَكَ بِذَنْبِي، فَاغْفِرْ لِي فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ
"Ey Allâh! Benim Rabbim Sensin. Senden başka hiçbir ilah yoktur. Beni Sen yarattın. Ben Senin kulunum. Ben gücümün yettiği kadar Senin ahdin ve va'din (sözün ve müjden) üzere sabitim. Ben, Senin ihsan ettiğin nimetlerini itiraf ediyorum, günahlarımı da itiraf ediyorum. Öyleyse beni mağfiret eyle! Şu muhakkak ki günahları Senden başkası bağışlayamaz. Yaptığım şeylerin şerrinden Sana sığınıyorum" (Buhârî, De'avât:15, no:,5964, 7/150) zikri de yazılıp bu kağıt suya konularak yazılar suya geçtikten sonra bu sudan ölüm anındaki kişiye içirilirse Allâh-u Te'âlâ'nın izniyle ruhunu kolayca teslim eder.
3. Bu ism-i şerif yukarıda zikredilen Seyyidü'l-İstiğfar ile birlikte bin iki yüz seksen altı (1286) kere okunursa Allâh-u Te'âlâ o kişiyi mağfiret deryasına ğark edip tevbelerini kabul eder.
4. Şiddetli baş ağrısı çeken kişi her bir satıra misk, zaferan (safran) ve gül suyu karışımından yapılan bir mürekkep ile üç satırdan her birine üçer kere:
يَا غَفُورُ
yazar ve bu küçük kağıttan üç tane hazırlar, ardından da bunları yuvarlak yapıp yutarsa Allâh-u Te'âlâ'nın izniyle hastalığından şifa bulur.
5. Bu ism-i şerifi zikretmeye devam eden kişiyi Allâh-u Te'âlâ afv-ü mağfiret buyurmakla beraber korktuğu ve çekindiği her şeyden emin kılar.
6. Bir kişi hiddetlenip gazaplandığı zaman bu ism-i şerif ona karşı okunursa Allâh-u Te'âlâ'nın izniyle o kişi sakinleşir. [Yûsuf ibni İbrâhîm, Kazâu'l-hâcât, sh:33-35; eş-Şeyh Mâu'l-Ayneyn, Fâtiku'r-ratk alâ Râtikı'l-fetk, sh:327; İmâm-ı Zerrûk, Şerhu Esmâillâhi'l-hüsnâ, sh:64-65; Muhammed Şebrâvî, Fevâidü'l 'ızzi'l-esnâ fî şerhi esmâillâhi'l-hüsnâ, sh:42-44; Yûsuf en-Nebhânî, Se'âdetü'd-dâreyn, sh:511-512; Seyyid Süleymân el-Hüseynî, Kenzü'l-havâs, sh:1/99-100]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder