8 Temmuz 2020 Çarşamba

Ebû Mi'lak (Radiyallâhu Anh)ı Eşkıyanın Elinden Kurtaran Hacet Namazı ve Duası

Bu Dergide Bir Hacet Namazı Yazıldı ki Onu Kılana 4. Kat Semadan Melek Yardıma İndi.


İbnü Hacer (Rahimehullâh) naklettiği hadîs-i Şerîf'te;
Rasûlüllâh (Sallellâhu Aleyhi ve Sellem)in ashabından, Ebû
Mi'lak künyesi ile maruf olan ensardan bir zat vardı.
Hem kendi malı, hemde başkalarının malları ile uzak yerlere giderek
ticaret yapan, zühd ve takva sahibi bir zattı.

Yine bir gün ticaret için (uzak bir) yola çıkmıştı ki tepeden tırnağa

silah kuşanmış bir hırsız aniden karşısına çıktı ve ona:Mallarını bırak
,zira seni öldüreceğim dedi.Ebû Mi'lak (Radıyallahu anh):
Malımı almak istemiyormusun? Mallarımı vereyim,  beni bırak
deyince   hırsız: Hayır, sadece kanını istiyorum. dedi

Ebû Mi'lak (Radıyallahu anh) da: Müsaade et namaz kılayım dedi. Hırsız: Dilediğin kadar kıl (niceleri bu durumdan namaz kıldı ama
onlara fayda vermedi ) dedi.

Bunun üzerine Ebû Mi'lak (Radıyallahu anh) (musubetten kurtulmak niyeti ile) dört reket namaz kıldı ve namazın son seccdesinde (diğer bir rivayete göre namazdan sonra) üç defa
 







“Yâ Vedûd! Yâ Vedûd! Yâ Ze’l-arşi’l-mecîd! Yâ Mübdî, Yâ Mu’îd! Yâ Fe’âlün limâ yürîd! Eselüke bi-nûri vechike’llezî mele’e erkâne arşike ve es’elüke bi-kudretike’lletî kadderte bihâ halkake ve bi rahmetike’lletî vesiat külle şeyin. Lâ ilâhe illa ente. Ya Muğîs, eğisnî! Ya muğîs, eğisnî! Ya muğîs, eğisnî!..”

Yâ Vedûd(kullarına karşı şefkatli olan) ! Ey ulu olan Arş'ın
sahibi ! Ey her istediğini (istediği gibi) yapabilecek olan!
Senin erişilemeyen o yüce izzetin, eksiltil(mesi asla düşünül)emeyen
o mükemmel mülkün ve Arşın'ın direklerini dolduran o muazzam nûrun hürmetine, bu hırsızın şerrine karşı bana kâfi gelmeni Senden
istiyorum.
Ey Muğîs! Bana yardım et. Ey imdâd eden! İmdâdıma yetiş.
Ey yardım eden! Bana imdâd et.
duasını tekrarladı

Ebû Mi'lak (Radıyallahu anh) bu duayı okumayı henüz bitirmişti ki;
tam o esnada bir atlı belirdi ve elindeki mızrağı atının iki kulağı arasına yerleştirmiş
bir şekilde süratle o hırsıza doğru yöneldi ve elindeki mızrağıo bedbaht adama öyle bir vurduki,
o hırsız anında can verdi.

Sonra o atlı kişi Ebû Mi'lak (Radıyallahu anh) dönerek
(Secdeden) kalk dedi. Ebû Mi'lak (Radıyallahu anh) Anam babam sana feda olsun, sen kimsin ki Allâh-u Te'âlâ bu (sıkıntılı) günde seninle  bana yardım etti diye sordu. Bunun üzerine o atlı:
 Ben dördüncü kat gökte bulunan bir meleğim. Sen ilk
dua ettiğin zaman gök kapılarından gelen bir gürültü işittim
İkinci defa dua edince sena ehlinin feryadını duydum.
Seonra üçüncü defa dua edince 'bu ses sıkıntı için deki bir
kulun duasıdır.' denildi. Ben de Allâh-u Te'âlâ dan (seni sıkıntıya sokan) o kişiyi öldürme işini bana vermesini istedim (ve talebime icabet gelmesi üzerine semadan inerek bu hırsızı öldürdüm) diye
anlattı.
Enes (Radıyallahu anh) bu hadis-i Şerifi naklettikten sonra

Şunu iyi bil ki, her kim abdest alıp dört rekat namaz kıldıktan sonra
bu dua ile Allâh-u Te'âlâ'ya yalvarırsa, o kişi dara düşmüş olsun ya da olmasın duası mutlaka kabul edilir(ve içinde bulunduğu sıkıntıdan kurtarılır). demiştir. Tabî ki bu zatın kortuğu şey hırsız oldğundan böyle dua etti. Herkesin sıkıntısı bundan ibaret olmayacağı için
bu lafzı umumi zikretmek gerekir. Ayrıca ezberleyenler için
en uygun olan ilk kaynaklarda zikredildiği vechile; bu duayı
ezberleyip  dört rekatlık namazın son secdesinde okumaktır.

Lakin azberleyemenler diğer kaynaklardaki rivayetlere göre
emel ederek namazın sonunda okurlar.

-------------------------------------------------------

4 yorum:

  1. Selamun aleyküm (hâzel kerb) hazel var kerb kelimasi arapca yazıl mamış.hazellisi yazıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm Selam.Kaynakta yanlış yazılmış bende kontrol etmeden yazdım. Hatalıyım.
      Düzelttim. Teşekkürler.

      Sil
  2. Selâmün aleykum yukaridaki duadan mı bahsediyorsunuz yazdığınız kelimeler yok yukarıdaki duada

    YanıtlaSil
  3. ve Aleyküm Selam Haklısınız. Gerekli düzenlemeyi yaptım.
    Selamlar.

    YanıtlaSil